viktiga plattor för mig...

När man är en nörd (som jag är:), i possitiv bemärkelse, så gillar man ju listor. Tänkte ett tag att jag skulle räkna upp de 20 bästa plattor någonsin, men insåg snart att det är en omänsklig uppgift. Den listan förändras ständigt. Här nedan så ger jag er istället fem stycken livsnödvändiga plattor som skulle ha platsat  någonstans i toppen på ovan nämda lista. Inte nödvändigtvis i denna ordning.

Death - Human
Varför? Evil "Chuck" är enligt många skaparen av death metal och på denna plattan finns både råheten från de tidigare plattorna och de tekniska briljansen från de senare. Ett måste! R.I.P Chuck




At The Gates - Slaughter Of The Soul
Kommentarer är egentligen överflödiga när det gäller denna platta. Kan vara den bästa deathmetalplattan någonsin!




Sleep - Dopesmoker
Varför? Dopesmoker är i mångt och mycket den ultimata doomplattan. Ett enda monster till låt på 64 sssvvviiinnntttuuunnngggaaa minuter. Ett måste om man gillar doom.




Bolt Thrower - The IVth Crusade
Skulle egentligen kunna ha varit en annan Bolt Thrower platta här men denna är nog den som ligger mig varmast om hjärtat. Midtempodeath at it´s best!

YOB - The Great Cessation
Lite otippad platta att hamna så högt, men i ärlighetens namn så är detta en såpass jävla bra platta. Den släpptes så sent som 2009 men snurrar på regelbunden basis i ipod. Som Mike Sheidt själv säger "YOB is love"


Kommentarer
Postat av: Fred

Deathplattan e grym!

2011-03-09 @ 23:23:31
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Chief Rebel Angel

Ah, skön lista.

Inspirerande...får kanske knåpa ihop en egen! :-)

2011-03-13 @ 19:45:48
URL: http://metalyze.blogspot.com
Postat av: Stones

Intressant lista minsann.

2011-03-16 @ 09:03:10
URL: http://tuneoftheday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0