Drömmar...

Det finns ett par drömmar jag fortfarande har när det gället metal. Det är inte så fasansfullt många. En dröm är att jag skulle vilja uppleva Bolt Thrower live. Risken med drömmar är att man har så fasansfullt stora förväntningar är att det slutar i besvikelse. Fields Of The Nephilim är ett annat band jag gärna skulle vilja se. Det band som dock står överst på min önskelista är utan tvekan Sleep. Att få se dem framföra mästerverket Dopesmoker live skulle nog för mig slå det mesta. För er som inte vet historien bakom detta band och plattan Dopesmoker så rekomenderar jag att ni klickar HÄR.
Dopesmoker är mer en bara en vanlig platta, det är en upplevelse för både hjärna och hjärta. För er arma stackare som ännu inte haft ynnesten att få uppleva den så kan jag avslöja att det är en enda låt på ca 64 min. Sextiofyra jävla minuter av den tyngsta musiken du någonsin kan tänka dig!!!
Nu är det ju så att Sleep gör ett par spelningar ibland så om jag har tur så kanske de någon gång kommer till våra breddgrader. Detta klipp hittade jag på youtube och det är, just det, Sleep framförandes delar av mästerverket. Det är inspelat 2010...så man vet ju aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0