Äntligen!!!



Så kom den då äntligen. The flames of the end damp ner i brevlådan i förrgår och jag har nu sett hela mästerverket. För det är det vi pratar om här, en mall hur en dvdproduktion ska se ut.

DVD1
Under a serpent sun the story of At The Gates
Detta är som namnet antyder hela historien om At The Gates. En grundlig genomgång på ca två timmar. Jag vet inte om jag någonsin sett en så genomarbetat banddokumentär någonsin, det är verkligen ett hästjobb som regissören och tillika gitarrist Anders Björler har gjort. Här bjuds vi på nog med anekdoter och minnen så att det räcker för en livstid, vi får veta allt vi någonsin skulle vilja veta om At The Gates. Den enda kritik som jag har är att det märks att Björler inte är den bästa av videofotografer, lite halvtaskiga bilder och en hel del misstag som en något mer van filmare inte skulle göra. Allt som allt är detta en våt dröm för alla oss som anser att At The Gates är bland det bästa som funnits.

DVD2
Purgatory unleashed live at Wacken
At The Gates spelning på Wacken 2008 med grym bild och ljudkvalitet kan det vara något ? En i alla avseenden felfri spelning som det förmodligen kommer att snackas om i årtionden framöver. Låtlistan uppfyller allas drömmar, Tompa är i högform. det finns inget att klaga på. Man märker verkligen att alla njuter och har roligt när de står på sceenen. Måhända är jag något färgad då jag faktiskt stod där i publiken men detta är nog en av de bästa spelningarna jag någonsin sett på dvd.

DVD3
Only the dead are smiling
Denna dvd bjuder på livematerial som få tidigare har sett. Givetvis så är det mycket varierad kvalitet på klippen, men det kan man ta. Denna dvdskiva är för de mest inbitna fansen och bjuder på en del skatter.

Allt som allt så är denna dvdbox ett referensmaterial för andra band att följa när man ska släppa en dvd. En genomarbetad banddokumentär, en snortight grym spelning, musikvideos, ovanligt livematerial. Se och lär.

Kommentarer
Postat av: Dan

Man blir väldigt sugen på att köpa den.

Men pengaflödet är för dåligt. :(

2010-03-04 @ 12:17:02
Postat av: SheerFaith

Dan den kostar ca 142kr om du beställer den från www.play.com

2010-03-04 @ 12:49:30
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Det var verkligen inte dåligt.

Får ta och köpa den när jag får pengar den 18e. :)

2010-03-04 @ 15:35:07
Postat av: Dan

Dvd:n fick 9 av 10 i sweden rock magazine.

2010-03-04 @ 21:53:39
Postat av: Stones

Verkligen en grym DVD som rekomenderas.

2010-03-11 @ 11:18:51
URL: http://tuneoftheday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0