Repugnant till Nordfest

Repugnant är klara för Nordfest. En ascool bokning tycker jag. Lite skitig oldschool döds är ju aldrig fel.
Ryktet säger att Repugnant jobbar på en ny platta men fram tills att den ser dagens ljus så kan jag varmt rekomendera den gammla godingen Epitome of Darkness.
HÄR och HÄR kan ni läsa lite mer om Nordfest.

Efter att den senaste tiden ha missbrukat At The Gates och Primordials dvd släpp (jag kan inte nog hylla och tjata nog om dessa dvder) så måste jag varva med lite annat. Så den senaste tiden har följande plattor snurrat hemma hos mig.

Ihsahn - After
En skön proggblack platta. som en blandning av Emperor och Opeth.

High on Fire - Snakes for the Divine
Skön stonerrock med Matt Pike & co.

Immolation - Majesty and Decay
Finfin döds av dessa rutinerade herrar.

Switch Opens - Switch Opens
Som ett Mastodon på lsd. Ska bli grymt kul att se på Nordfest.

Worm Ouroboros - Worm Ouroboros
Skön vaggvisemjukisdoom att lyssna på när man ska sova.


High On Fires nya video Frost Hammer.


Kommentarer
Postat av: Andreas Royale

Kul att du gillar bokningen av Repugnant! Känns grymt roligt att få dom till Nordfest.

Breaket 03.25 in i "Another Vision" är så jävla klassiskt att jag får gåshud!



Adam från Tribulation är ju med i nya sättningen, och då kan det inte bli annat än bra.



Håller med om Switch Opens! Har lyssnat in mig på skivan och fastnar speciellt för doomiga "He dives down". Underbar förbjudna-substanser-refräng!

2010-04-01 @ 10:00:39
URL: http://www.clubdestroyer.se
Postat av: Dan

Lyssnade inte på Immolation förut men kollade in Majesty And Decay och är grymt imponerad.

Jävligt bra platta helt enkelt.

Men Triptykon's debut och Alcest lyssnas på som fan nu. :)

2010-04-01 @ 14:09:43
Postat av: SheerFaith

Andreas: Repugnant ska bli grymt kul att se. Levererar dom lika bra som Tribulation blir jag mer än nöjd. Håller med att "He dives down" är bästa låten på Switch Opens plattan. Ska bli jävligt kul att se dem...känns som att det kan bli en grym spelning.



Dan: Immolation plattan är bra. Rutinerade herrar som vet hur man spelar kompetent döds. Triptykon håller jag på att lyssna in mig på. Alcest har jag lyssnat på nån gång men inte fastnat för. Ska ge han en chans till Kolla in Worm Ouroboros om du gillar vaggvisemusik...jag gillar deras platta som fan.

2010-04-01 @ 15:21:22
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Alcest debut platta är nog svårast att fastna för om man är mer ett döds och black metal fan.

Även om jag tycker den är grymt bra.

Men nya plattan Écailles De Lune är nog mer lättlyssnad eftersom Neige använder "BM" screams.

Speciellt om man gillar depressive black metal som jag tycker är grymt bra om det görs av kompetenta musiker.

T.ex Shining, men det finns nog mest skit inom den genren utav alla metal genrer.

2010-04-01 @ 17:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0