Primordial All Empires Fall

                              


Jag har nu sett detta mästerverk och känner att jag måste skriva ett par rader så att alla förstår att denna dvd är ett måste i allas dvdhyllor. Detta är utan tvekan den bästa konsertdvd jag någonsin sett. Jag vet att jag skrev detsamma om At The Gates Wackenspelning men det är stor skillnad på en stor festivalspelning och en klubbspelning på hemmaplan med ett tusental fanns som i detta fall. Det som man verkligen lyckats med är att få fram kännslan att man nästan är på plats och står där. När publiken vrålar ut "Where is the fighting man" och Alan "Nemtheanga" Averill svarar "I am he" så är man fan beredd att följa honom. Jag påstår att han förmodligen är den bästa sångaren som finns innom metal nu. När han sjunger/vrålar om svälten i Irland så känner man han verkligen bär hela historien på sina axlar. Jag gissar att man verkligen har jobbat hårt i efterbearbetningen av denna spelning. Färgerna, kornen, klippningen, allt vrålar ut toppklass. dessutom ett finfint 5:1 ljud.

På skiva två så har man samlat lite festivalspelningar och en dokumentär om Primordial. Dokumentären är det inte så mycket att orda om, medlemmarna berättar historien om bandet och det är lite gammla klipp. Inte i samma klass som At The Gates dokumentären men den är rolig att se. Festivalklippen är i lite varierande kvalitet men för oss som gillar Primordial så är det värt att se.

Kolla in The Coffin Ships från dvd´n nedan.


Kommentarer
Postat av: Andreas, Club Deströyer

Jisses!! Galet snyggt!!

Måste verkligen införskaffa detta guldkorn.

Hur många låtar bjuder konserten på?

2010-03-26 @ 20:01:15
URL: http://www.clubdestroyer.se
Postat av: SheerFaith

Inte mindre är 13 stycken mästerverk får avnjutas.



1. Empire Falls

2. Fuil Arsa

3. Gallows Hymn

4. Sons Of The Morrigan

5. Cast To The Pyre

6. The Golden Spiral

7. As Rome Burns

8. The Coffin Ships

9. Traitors Gate

10. Journey's End

11. No Nation On This Earth

12. Gods To The Godless

13. Heathen Tribes

2010-03-26 @ 20:13:39
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Mäktigt! den måste köpas. :)

2010-03-27 @ 11:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0