Gammal kärlek rostar aldrig...



Efter att ha missbrukat At The Gates dvd ett par dagar nu så kännde jag att jag måste höra på nåt annat.
Jag läste i senaste Close-Up Magazine att Rotting Christ har släppt en ny platta och att Alan "Nemtheanga" Averill från Primordial gästade på ett spår. Det måste givetvis höras tänkte jag.

Jag måste erkänna att jag inte lyssnat på Rotting Christ på ett par år. Jag tappade intresset litegrand efter den i mitt tycke lite halvrisiga plattan A Dead Poem. Det finns givetvis guldkorn även på den men den når verkligen inte upp till dess föregångare Non Serviam och mästerverket Thy Mighty Contract.

Jag visste inte på vilket spår som Nemtheanga skulle gästvråla på så jag fick helt enkelt börja med spår ett.
Det som når mina trummhinnor är någonting nytt, något som jag aldrig förr hört. Jag var fast i vad som endast kan beskrivas som gammal Grekisk historia med gudar, medusor och fan och hans moster. Satan i gatan vilken bra platta ville jag bara skrika rakt ut så att grannar och för den delen hela kommunen fick veta vilken skatt jag nyss upptäckt. Aealo som Rotting Christ nya platta heter är så grymt jävla bra. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men nån slags etno-deathmetal ligger nog nära till hands. Gör allt vad ni kan för att lyssna på denna platta, då menar jag allt. Lyssna på titelspåret nedan och njut.






Kommentarer
Postat av: Kim

Visst är den grymt bra! Och eftersom du inte nämner förra plattan, Theogonia (2007), så måste jag rekommendera den, om du inte lyssnat på den tidigare. Fullproppad med sköna spår :)

2010-03-05 @ 13:58:03
URL: http://kimkahn.blogspot.com/
Postat av: Darlingen

Men, hjärtat, man får tacka för komplimangen....antar att du syftade på mig i överskriften.. ;)

2010-03-05 @ 20:53:23
Postat av: SheerFaith

Kim. Bra är bara förnamnet på detta monster till platta. Thegonia är ok men jag tycker Aealo är mycket bättre.



Darling. Givetvis syftade jag på dig men även de gamla Grekerna ;)

2010-03-06 @ 10:51:40
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Mste hålla med om att plattan var riktigt bra, det enda jag stör mig på är 1 minuters spåret med massa wajn och covern med galas är bara onödig.

Riffet var ganska bra i den men galas röst är bara jobbig och så kunde den kortats ner till 4 minuter.

A Dead Poem är annars nog en av mina favoriter av RC.



Btw, Hypocrisy och Behemoth ägde så jävulskt igår på HoM. Jag och min kompis lyckades träffa peter tägtgren också inne i idun typ 3 timmar innan Marduk skulle börja, fick sammantidigt se marduk's soundcheck. :D

2010-03-06 @ 15:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0