At The Gates

Lite mer tjat om den kommande trippel dvd´n från At The Gates.
Dokumentären från den kommande boxen visades i Soho i England den 15 januari HÄR kan du läsa om det.
play kan man förboka boxen för 14,49 Euro. Det är nog det bästa priset jag sett så här långt. Givetvis så har jag gjort det och samtidigt bokade jag den kommande Primordial dvd´n för lite över 15 Euro. Det betyder att jag fick bägge dvderna för mindre än vad ena skulle kosta i Sverige. Nämde jag att det är fri frakt.




För att även peaceville ska få casha in lite på At The Gates återföreningssväng så ska dom släppa en Collector's Edition av deras andra platta With Fear I Kiss The Burning Darkness som även den ska inehålla en dvd och Liner Notes från Tomas Lindberg. Dvd´n är från en spelning i Groningen, Holland, 1992. Jag har ingen aning hur kvaliten är men en gissning är ju att den inte är nåt vidare. Låtarna som framförs är följande:

1. Raped by the Light of Christ
2. Through Gardens of Grief
3. Within
4. Souls of the Evil Departed
5. Windows
6. Kingdom Gone
7. The Architects
8. The Red in the Sky is Ours
9. The Nightmare Continues 


 
 

Kommentarer
Postat av: Andreas

Oj, vad jag grämer mig att jag inte lyckades med bedriften att pricka in At The Gates live. DVD:n är därmed ett måste!!

2010-01-28 @ 18:26:10
URL: http://www.clubdestroyer.se
Postat av: SheerFaith

Jag är lycklig över att ha sett At the Gates live två gånger. Första gången 31 jan 1992, då hadde dom inte lirat många gånger live. Andra gången på Wacken 2008. Slaughter of the soul är enligt mig den bästa deathmetal plattan någonsin. Synd att dom inte återförenades helt. DVD´n är givetvis ett måste och för mig det mest emotsedda släppet 2010. Det enda som skulle toppa den är om Bolt Thrower kunde skita ut en platta i år. Det skulle verkligen vara grädden på moset :)

2010-01-28 @ 19:05:48
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Slaughter of the soul är verkligen mäktigt bra, jag tycker nog Terminal spirit disease är lika bra om det inte vore för att den är så kort och har gamla live låtar.

Men för mig är nog bästa death metal plattan nog Arch Enemy's Wages Of Sin eller nåt från Hypocrisy.

2010-01-28 @ 22:48:35
Postat av: Metallbibliotekarien

Tack för tipset om inköpsställe - vansinnigt billigt!

Postat av: Chief Rebel Angel

Grym DVD, kommer det att bli, speciellt för oss som såg dem på avskedsturnén. Dessutom har jag för mig att Primordial släpper en DVD under Q1, så man har gaaaaaaanska mycket godis att ta del av.



Skön blogg förresten, I Like! :)

2010-01-30 @ 22:18:08
URL: http://metalyze.blogspot.com
Postat av: Dan

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=113568664&blogId=528138091



Collectors edition av ATG dvd'n. Fanns trevliga saker där. :)

2010-02-03 @ 16:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0