Such Hawks Such Hounds...

Jag har nu haft förmånen att se denna fantastiska film som nog är en av de bästa musikdokumentärerna jag någonsin sett. Such Hawks Such Hounds handlar om den Amerikanska tunga rockens undergroundhistoria och har intervjuer med några av dess förgrundsfigurer, eller vad sägs om Al Cisneros, Matt Pike, Scott "Wino" Weinrich och många måga fler. Det är en ren fröjd att få höra historien om inspelningen av en av mina favoritplattor, den legendariska "Dopesmoker" av Sleep. Jag tror att alla som gillar tung musik har något att hämta i denna film och
jag uppmanar er alla att till varje pris se Such Hawks Such Hounds. Detta är ett stycke musikhistoria.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0