Griftegård

Jag har nog varit lite för snabb när jag utnämnt Augurys platta fragmentary evidence till årets platta (även om det är en grymt bra platta). Jag har även spekulerat i att Shrinebuilder kan bli årets platta, det kan det fortfarande bli, jag har ännu inte hört hela skivan. Mina nya favoriter till årets platta är Svenska och heter Griftegård. Verket ifråga heter solemn sacred severe och är en så djävulskt bra doomplatta. Det är vackert och så inihelvete tungt och bra. Jag hoppas att framtiden ser ljus ut för Griftegård och att man får chansen att se dom live. I slutet av november ska dom spela ett par spelningar tillsammans med de superhajpade The devils blood, men det är ju i Tyskland så jag hoppas att det blir ett par spelningar på våra breddgrader. Det kanske vore något för Nordfest eller House of metal ?


Griftegård


Årets Platta ?

Kommentarer
Postat av: Dan

House of metal verkar ju bli bra som fan nästa år.

Hypocrisy, Lamb of god, job for a cowboy, august burns red, between the buried and me. :)

2009-09-27 @ 21:41:42
Postat av: SheerFaith

Jag kan hålla med om att det är en grym lineup även om jag personligen bara gillar Hypocrisy. Jag har gett många chanser till LOG men dom tilltalar inte mig. JFAC har halt enkelt världens sämsta bandnamn och är inge vidare, har dock inte hört nya plattan.

2009-09-29 @ 17:58:03
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Anders

Ska absolut gå på HoM och kolla in Between the Buried and Me, har helt nött ut deras CD "Colors"! Tänker heller inte missa LoG. Måste förresten leta reda på Griftgård-CD:n, blev lite nyfiken nu efter dina rader och en glödande recension i senaste SRM. Kul blogg du har förresten, kolla in min film- och musikblogg på adressen www.brm.nu, klicka på "bloggen". Vi höres!

2009-09-29 @ 18:54:03
URL: http://www.brm.nu
Postat av: Dan

Om du inte gillar JFAC album genesis så tror jag inte den nya ändrar din uppfattning.

Den var mycket sämre, tung och brutal var den väl men inget som man la på minnet eller kände att man ville lyssna på den igen.

2009-09-29 @ 19:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0