Metal på film...

Jag har länge tänkt att jag borde skriva ett inlägg om dokumentärfilmer som handlar om hårdrock på ett eller annat sätt.
Jag är på inget sätt någon expert på ämnet och jag har defenitivt inte sett allt som finns. Så om du som läser detta inlägg och har / vet om fler filmer så lämna gärna en kommentar. Här är iallafall ett par filmer som jag vet finns.


Working Class Rock Star






Get Thrashed: The Story Of Thrash Metal






Until The Light Takes Us





Global Metal
 




Metal A Headbangers Journey





Pure Funking Mayhem





Anvil! The Story Of Anvil





Heavy Metal In Baghdad





Heavy Metal Louder Than Life (hittar ingen trailer men ett klipp från filmen textat på Spanska)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0