Lite fler tips...

Måste lägga till lite tips på bra plattor som snurrar hemma i cd-spelaren.

Blood Tsunami från Norge spelar mordern thrash (kan man kalla det tror jag). Deras nya skiva "Grand Feast For Vultures" har jag bara lyssnat igenom två gånger, men jag tycker att det låter mycket bra. Man hör att det är mycket duktiga musiker och bakom trummorna finner vi Faust (tidigare i Emperor). Kolla in !



Heaven & Hell, eller som jag vill kalla dem Black Sabbath med Dio.har ju släppt en ny skiva "The Devil You Know". MIna förväntningar på denna skiva var skyhöga efter 1992 års Dehumanizer som i mitt tycke är grymt underskattad.
Jag tycker efter ett par genomlyssningar att detta är en bra skiva, men den tappar något efter halva, det känns som att man slarvat sig igenom vissa låtar bara för att man ska få ut en ny platta. Det låter som att jag inte gillar skiva men det gör jag. Ett par låtar är briljanta som tex. Bible Black och Atom & Evil, medans andra är mindre bra (läs Eating the Cannibals). En bra skiva som skulle kunnat vara lysande. Gubbarna kan än och slår dessutom de flesta på fingrarna.




Jag har fått ett tips på en grupp som heter Gwynbleidd som tydligen ska vara lite åt Opeth stuket. Det man hör på deras myspace låter ju minst sagt lovande. Det ska givetvis kollas opp lite närmare.

Vreid är tydligen klar för att spela på Wacken men jag tycker att dom som gillar Vreid ska ta att kolla in Windir med den sorgligt bortgångne Valfar. Windirs platta LIkferd är mycket bra.


Kommentarer
Postat av: Dan

Heaven & Hell's skiva var riktigt bra tycker jag, har nyligen fastnat för dom eller rättare sagt Dio.

Dom Black Sabbath album Dio sjunger på är även riktigt bra. :)

Dio förövrigt är grymt kort. :P

2009-05-04 @ 18:19:43
Postat av: SheerFaith

Heaven & Hell plattan är bra. Den är bara inte så bra som jag hadde förväntat mig. Dio må vara en dvärg men han sjunger som en gud :)

2009-05-04 @ 20:15:42
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

haha, jo han gör ju det. :)

Blood Tsunami verkade ganska bra efter vad jag lyssnat på deras myspace iaf.

2009-05-04 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0