Gwynbleidd

Jag har nu hört igenom Gwynbleidds debutskiva "Nostalgia" och måste bara uppmana alla att ge dom en chans. SATAN vilken bra skiva ! Man hör att det är grymt duktiga musiker på alla poster även growlet och skönsången är kompetent framfört. Det är ofrånkomligt att man jämför denna grupp med Svenska Opeth. Och jag skulle tro att de flesta alster av nämda grupp finns hemma hos medlemmarna i Gwynbledd. Tänk Opeth kring Orchid så har ni ett ganska bra humm om hur Gwynbledd låter. Givetvis så är det inga tre minuters dängor utan de flesta låtar är mellan sex och tio minuter. Detta är en skiva som jag skulle bli förvånad on den inte hamnar på 2009 års tio i topp. Köp eller dö!!!



Kommentarer
Postat av: Dan

Låter väldigt bra, får kolla in skivan. :)

2009-05-06 @ 17:20:10
Postat av: Anonym

Om du gillar Opeth tror jag inte att du blir besviken.

2009-05-06 @ 17:45:31
URL: http://metalfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0