Martin Van Drunen

Martin Van Drunen har i mitt tycke en av världens bästa death metal strupar. Vilken tur att han numera är dubbelt aktuell. Dels så har det gamla death metal liket Asphyx återvänt från graven och så sköter Van Drunen vrålen i Hail of Bullets.



Asphyx nya platta Death... the brutal way är ett mycket fint stycke death metal i den gamla skolan men med ett nytt sound. Jag blev mycket glad när jag lyssnade på denna platta då jag inte väntade mig att den skulle vara såpass bra som den faktiskt är. Asphyx visar alla unga snorvalpar vart skåpet ska stå.



Hail of Bullets är tillbaks med ep´n Warsaw Rising. Två nya låtar (Liberators, Warsaw Rising), en Twisted Sister cover (Destroyer) och tre livelåtar (Red Wolves Of Stalin, Nachthexen, The Crucial Offensive). Hail of bullets är death metal av finaste sort och fyller för mig tommrummet när det tar så länge för Bolt thrower att komma med en ny platta. Jag hoppas att detta är en försmak av en ny Hail of Bullets platta. Deras förra platta of frost and war var ju skitbra.

Kolla in Asphyx video till låten Death...the brutal way.

Merchants of brutality, death our only rule
The doctrine of true metal, gods of the old school
Die by fucken Asphyx, ultra loud we slay
Skinned alive you humbly beg for death the brutal way!


Kommentarer
Postat av: Dan

Har lyssnat på death... the brutal way för nån månad sen och den var ganska bra.

Hail of bullets har jag inte hört, får kolla upp dom. :)

2009-08-10 @ 17:21:23
Postat av: SheerFaith

Hail of Bullets är skitbra, kolla upp dom. Om du gillar Van Drunens pipa så kan du kolla upp de två första Asphyx plattorna och de två första Pestilence plattorna.

2009-08-10 @ 19:22:06
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Lyssnade på General Winter av Hail of bullets.

Ganska bra, lite doomig, men Van Drunen sång blir lite enformig och tråkig. Jag gillade helt enkelt inte hans ton. :(

2009-08-10 @ 20:14:40
Postat av: Dan

men dom har snygga skiv omslag. :)

2009-08-10 @ 20:16:17
Postat av: Andreas

Hail of Bullets är hur coola som helst! Du har inte haft förmånen att få se dem live, SheerFaith?

2009-08-11 @ 10:53:03
URL: http://www.clubdestroyer.se
Postat av: SheerFaith

Tyvärr så har jag inte sett Hail of Bullets live, men skulle givetvis vilja göra det. Varför inte ta hit dom till Nordfest Andreas ?

2009-08-11 @ 17:47:44
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tror tyvärr att de kostar för mycket sett till antalet folk som de drar. Finns en handfull svenska och norska band som antagligen smäller lika högt.



Men det är helt klart ett band som skulle platsa på Nordfest. F ö hoppas vi snart kunna släppa de första akterna!

2009-08-11 @ 21:29:50
Postat av: SheerFaith

Tror att du har rätt Andreas. Ett band jag mycket gärna skulle vilja se är Bolt Thrower och jag tror att även dom skulle dra för lite folk. Jag hoppas att ni har några spännande namn till Nordfest, men jag har svårt att se hur ni kan toppa Satyricon...men jag misstänker att ni har ett par ess i rockärmen ;)

2009-08-12 @ 16:40:20
URL: http://metalfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0