Running Wild

Det var Running Wild som var den artist som ska göra sin sista spelning någonsin på Wacken open air i Sommar. Personligen så är Running Wild inte direkt nåt band som jag lyssnar på men ett par Running Wild plattor har man ju hört.



Imorgon lördag så ska jag och ett par polare på Nordfest. Det är en liten festival här i Sundsvall. De två största banden som spelar är Satyricon och Grave. Räkna med en stor uppdatering på bloggen på Söndag eller Måndag med bilder och skriverier om Nordfest. Jag vet inte vilka som ska bli roligast att se, Satyricon eller Grave. Grave var lite av mitt favoritband omkring 1991. Deras första platta "Into the Grave" är ju en milstolpe i Svensk dödsmetall. Senast jag såg Grave live var 1992 i Stockholm. Ja jag vet att jag är gammal :)
Satyricon ska även bli roligt att se. Jag har diggat Satyricon ända sen deras debut "Dark Medieval Times". Men jag måste nog säga att deras tre senaste skivor är deras bästa.




Sist ut här på Metalblogg idag blir en video som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Är dom seriös eller är det en ploj ? Är det bra eller inte ? En sak som är säker är att denna video INTE var billig att göra. Det vet jag eftersom att jag har jobbat en del med film. Bandet ifråga heter Helvetets Port och låten heter Lightning Rod Avenger.
Som Ronny Svensson säger, mycket nöje !



Kommentarer
Postat av: Dan

Tjena, verkar vara en intressant blog. :)

Nordfest och speciellt Satyricon var grymmare än grymmast. Jag lyckades iaf fånga ett trumskin signerat av frost. xD



Blir intressant med bilderna du lägger upp.

Hare gött! :)

2009-04-20 @ 11:29:02
Postat av: SheerFaith

Bilderna kommer i eftermiddag !

Satai i gata va grymma Satyricon va.

2009-04-20 @ 12:22:09
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Jag vill fan dra till P&L bara för att se dom igen men man är ju så fattig. :(

2009-04-20 @ 20:18:16
Postat av: SheerFaith

Håller med dig Dan. Skulle gärna se dom igen. Men jag undrar om Satyricon är lika bra på en stor utomhusscen ?

2009-04-21 @ 06:55:20
URL: http://metalfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0