RIP Dennis Hopper...

En riktig gigant har tyvärr lämmnat oss. För mig som en filmnörd så är detta lika stort som när Dio lämnade oss den 16 maj. Mannen jag talar om är Dennis Hopper. När jag tänker på Hopper så är det främst tre roller jag tänker på.
Billy i Easy Rider, journalisten i Apocalypse Now och givetvis Frank Booth i Blue Velvet.
Vad ska man göra för att hylla denna man då ? Jag tycker att något vettig filmbolag borde ge ut Dennis Hopper förlorade film The Last Movie och varför inte lägga med dokumentären The American Dreamer som bonusmaterial.


Dennis Hopper 1936 - 2010








Kommentarer
Postat av: Dan

Mycket musiker och kändisar som går bort i år.

Gary Coleman dog ju också.

2010-05-30 @ 11:26:25
Postat av: Dan

Har du nå tips på tunga stoner/sludge/doom band med sköna melodier och helst sång mot nåt extremare håll?

YOB och Kongh vet jag iaf.

2010-06-04 @ 22:28:10
Postat av: SheerFaith

Bra doom/sludge band finns det gott om.

Jag kan tänka mig att Eyehategod passar din besktivning bra. Fler bra band:

Crowbar

Sleep (Gudar)

Ocean Chief

Suma



Kolla in bloggen http://sludgeswamp.blogspot.com/

Där finns det mängder av bra doom/sludge musik

Jex Toth

Neurosis

Cult Of Luna

Middian (Mike Scheidts band när YOB låg nere)

2010-06-09 @ 11:33:09
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Eyehategod och Middian blir till att kolla närmare på, dom verkade kung.

2010-06-10 @ 02:40:06
Postat av: Dan

Köpte At the gates DVD:n idag, ca 130kr här i staterna. :)

2010-06-12 @ 22:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0