Abandon



Vilken härlig känsla det är när man finner nya guldkorn. När man verkligen kan grotta ner sig och bara njuta av ett band som man aldrig förut hört och inser att att man funnit en ny favorit och att detta band måste jag verkligen hålla ögonen på så att jag inte missar en ny platta eller spelning. Jag fann ett sådant guldkorn för ett par dagar sedan men tyvärr så kommer det aldrig att komma varken ny platta eller spelningar från detta band. Abandon heter bandet ifråga och anledningen är att bandets sångare dog av en överdos i December 2008.
The dead end heter den sista plattan med Abandon och den är så svart och tung så att jag tror att den kan flytta berg. Det är nästan svårt att lyssna på denna platta för att den är verkligen så ofantligt mörk. Men när man sluter ögonen och verkligen tar till sig av musiken så finns där ett ljus och någonting vackert. Ge plattan The dead end av Abandon en chans, jag tror inte ni kommer att ångra det.



Abandon Live 2004

Kommentarer
Postat av: Dan

Lyssnade på den förut när det skrevs om den i close up.

Men fastnade inte för den, Type O Negative har blivit min nya favorit, sjukt bra.

2010-05-07 @ 18:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0