Road Kill...



Alla vi förståndiga människor vet ju att The Haunted är förmodligen Sveriges bästa band. Hur många band finns det som släppt sex plattor och alla, jag menar alla är skitbra? Jag vet bara The Haunted. Nu har The Haunteds släppt en ny DVD som heter Road Kill och även den är givetvis skitbra. Det finns egentligen bara två svagheter med Road Kill och det är att ljudet endast är i 2.0 och att inte hela spelningen från Amsterdam finns med på dvd´n. Detta på grund av att inte earache ville släppa rättigheterna på vissa låtar.Spelningen är i övrigt snyggt filmad och bjuder på ett band i högform. Dokumentärdelen är även den godis för oss som tycker att The Haunted är ett svinigt bra band. Här får vi följa med på turnelivets tristess och vemödor för det är inget glamoröst liv på vägarna. Som grädden på moset så följer det även med sex st videos.
Cd- skivan har hela spelningen och ett par bonuslåtar. Jag uppmanar er alla att köpa denna DVD så att ni stödjer Sveriges bästa band.


Faultline från Road Kill


Kommentarer
Postat av: Dan

Personligen så tycker jag att Shining är sveriges bästa band. ;)



Men åter till nåt bättre ämne.

Jag var in på en cd och video butik här i staterna idag.

Självklart hade dom Primordials dvd. :D

Köpte även nya Dark tranquillity dvd'n, Gorgoroth's Black mass krakow och Pink floyd's Pulse.

2010-06-23 @ 22:27:33
Postat av: SheerFaith

Coolt...Har hört att Dark Tranquilitys dvd ska vara bra. Primordials dvd är givetvis svinbra...Gorgoroth är inget för mig. Såg dom på Wacken och det var samma scenshow som i Krakov...halvskapligt :)

2010-06-23 @ 23:22:44
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Jag tycker Gorgoroth är mycket bra på skiva iaf.

Men jag gillar nog deras senare album med Gaahl mest och dom körde ju aldrig dom låtarna live överhuvudtaget.

Av det lila jag sett av DT's dvd så verkar den grymt bra, både visuellt och ljudmässigt.

Och biten av Pulse när Pink Floyd kör låten Comfortably Numb är fan det bästa live klipp jag nånsin sett, så jävla grymt solo och med allt ljus och grejs.

http://www.youtube.com/watch?v=iJZYG5qwHHI

2010-06-24 @ 02:54:07
Postat av: Anonym

Har nu sett Primordial dvd'n, visste ju sen innan att Alan's rena röst är magiskt bra men vart väldigt överraskad hur bra hans "black metal growls" är.

Mycket bra dvd överhuvudtaget, väldigt bra dokumentär också, och Dark tranquillitys dvd show var väldigt snyggt gjort.

2010-07-02 @ 04:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0