I väntan på All empires falls

I väntan på Primordials kommande dvd "All empires falls" så hittade jag lite coola klipp på youtube av lite bättre kvalitet. Primordial är enligt mig topp fem av de nu aktiva band som finns. Det är inte många som håller deras klass. Det är inte många band som bara blir bättre och bättre med åren (snarare så brukar det vara tvärtom) men Primordial är ett sådant band. Från 1998 års "A journey´s end" fram till den senaste plattan "to the nameless dead" så har Primordial bara gått från klarhet till klarhet och de två senaste plattorna är rena mästerverk.
Titta, lyssna och njut.




Kommentarer
Postat av: Dan

Haru hört The Grotesquery? Läste om dom i nya close up.

Tycker deras debut album var grymt bra.

Den kändes väldig old school som med Tribulation. :)

2010-02-11 @ 16:47:55
Postat av: SheerFaith

Plattan är bra. Om du gillar den så kolla in Bone Gnawer.

2010-02-11 @ 19:09:28
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Gjorde det efter, deras låtar var också skit bra men aningen dåliga texter fast inte för att det spelar nån roll. :)

2010-02-11 @ 21:17:06
Postat av: Andreas, Club Deströyer

"Cannibal Cook-Out" och "Hammer to the skull" med Bone Gnawer är fina bitar! Jag gillar ju deras texter, som vilt och brett flirtar med 70- och 80-talets slasher- och kannibalfilmer. Vad får vi nu? Saw 78 och annat skit. Det VAR bättre förr. Åtminstone vad gäller skräckfilmer.



Dan: Kul att du vann biljett till Sator, och att de levererade över din förväntan. Bra rock n roll, absolut! Drygt 500 pers blev det tillslut (lapp på luckan). :)

2010-02-11 @ 22:35:52
Postat av: Dan

Andreas,:

Saw har ju blivit lite överdrivet men jag kollar på varje ny ändå för jag gillar och se alla nya sätt folk dör på. :P

Jag gillar inte gamla skräckfilmer så mycket, har väl blivet bortskämd med dagens teknik då jag tycker gamla ser så overkliga ut.

Men frankrike gör utan tvekan dom bästa just nu.



Btw, fick medlemmskortet häromdan, jag diggar att det står Discomusic must be deströyed. :)

2010-02-12 @ 00:14:14
Postat av: SheerFaith

Som sann cineast eller filmnörd om man så vill så håller jag med om att filmer från 70-talet ligger mig varmt om hjärtat. Inte bara skräck, det finns mycket bra från detta gyllene årtionde. Det görs även en del bra nuförtiden, även om det är sällan.

Karim Hussain och Richard Stanley är två mycket spännande regissörer som jag gärna slår ett slag för. Har skrivit tidigare här på bloggen om dessa två. Ska man se något som verkligen är utmanande rå tycker jag att man ska se Subconsious Cruelty av nämda Karim Hussain. När jag såg den på Stockholm filmfestival 2002 så lämnade ca 20 pers salongen pga att den är så äcklig. Det är metal :)

2010-02-12 @ 08:20:31
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Fint tips, blir till att se Subconsious Cruelty då. :)

2010-02-12 @ 10:24:40
Postat av: Dan

Är det bara lite prat av nån person och massa musik i Subconsious Cruelty?

2010-02-14 @ 18:15:01
Postat av: SheerFaith

All info om Subconsious Cruelty hittar hu här:

http://www.inflictionfilms.com/html/cruelty/index.htm

Och här:

http://www.imdb.com/title/tt0166370/



2010-02-14 @ 22:41:58
URL: http://netalfilm.blogg.se/
Postat av: Chief Rebel Angel

Primordialsläppet är förstås oerhört högt på listan, det har du vansinnigt rätt i.

För övrigt ser just DVD-fronten rätt spännande ut de närmaste dgarana - At The Gates, Primordial och Meshuggah i princip samtidigt (i o f s kan ju meshuggah vara rätt stillastående live, men spelskickligheten gör mig riktigt spänd på att se hur den låter i en bra mixning i hemmastereon...).



Får vi refelektioner av dem alla tre på denna site?



Bra blogg för övrigt. Keep it up!

/Chief

2010-02-15 @ 14:01:15
URL: http://www.metalyze.blogspot.com
Postat av: SheerFaith

Reflektioner från At The Gates och Primordials DVD släpp kan du räkna med på denna sida. Jag har förbeställt båda från www.play.com. Meshuggah kommer jag nog inte att köpa då de inte är några favoriter hemma hos mig.

2010-02-15 @ 15:33:09
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Chief Rebel Angel

Alright, 2 av 3 får man nöja sig med.

Det vore - för att nu fortsätta prata hårdrocksDVD'er - kul med dina synpunkter på Werock.se's serie med DVD-tips.

Jag har ´plitat ihop de första 2, men en gissning är att du sitter på en liten skatt... vilken DVD är egentligen bäst?

2010-02-19 @ 09:54:28
URL: http://metalyze.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0