Vad som snurrar nu ...


Vad som snurrar hemma hos mig nu är:

My Dying Bride - For Lies i Sire
Bästa My dying bride plattan sen 2001 års The dreadful hours. Aaron sjunger bättre än nånsin i de lungnare partierna men har nog tappat lite när det gäller growlen. Skulle bli förvånad om inte denna platta blir topp tre 2009.

Pestilence - Resurrection macabre
Som jag skrev nedan, Pestilence is back ! Efter ett antal genomlyssningar kan jag nu säga att skivan är grymt bra.

Tribulation - The horror
Grym skitig deathmetal i den gamla skolan. Tänk er Watain uppläxad av Morbid angel. Sången och riffen riktigt stinker onska. Så här ska bra death metal låta.





Absu - Absu
Proscriptor McGovern är tillbaks och det med besked. Nya medlemmar och förhoppningsvis för de med sig ny energi.  Många med mig trodde nog att det skulle vara svårt att följa upp 2001 års Tara men ta mig fan om de inte gjort det med råge. Inte lika snabb som Tara, istället har de slängt in en skopa tyngd. Lyssna på låt nr 3 Ami och njut.





Success will write apocalypse across the sky - The Grand Partition and the Abrogation of Idolatry
Fräscht mangel från Tampa, Florida. Jag har bara lyssnat på denna platta ett par gånger men jag känner på mig att den kommer att växa med tiden. Tänk att jag börjat att gilla grind :)


Kommentarer
Postat av: Fredrik

"Tänk er Watain uppläxad av Morbid Angel"



Skön formulering, och en god fingervisning om att du anser gammal vara äldst... (antar jag?)



:-)

2009-03-31 @ 15:46:58
URL: http://www.nogg.se/blasphemedia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0