Svensk film...

Jag försöker att se så mycket Svensk film jag kan för att jag tycker att man ska stödja den inhemska filmbranchen.
Jag kan inte påstå att det görs så mycket bra film i Sverige. Ett bra Svenskt filmår så görs det en två tre bra filmer.

År 2008 så var det premiär för 38 st Svenska långfilmer på bio.

Jag har inte sett alla 38 (jag har sett 14 st) men jag tänkte slå ett slag för de två riktigt bra Svenska filmer jag sett.

Låt den rätte komma in
och
Maria Larssons eviga ögonblick.

Bägge dessa filmer förtjänar en stor publik och står sig bra internationellt. Det finns faktiskt bra Svensk film.
Av de filmer jag sett av 2008 års skörd så måste jag utfärda en varning för Colin Nutleys Angel som är en riktig dyngfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0