Pestilence resurected !

För 16 år sedan så släppte den Hollänska deathmetalplutonen Pestilence den i mitt tycke lite orättvist utskällda skivan Spheres. Spheres var nog lite före sin tid, en blandning av deathmetal, jazz och rymdsynth var inte vad deathmetalpubliken ville ha 1993. Pestilence försvann efter nämda skiva men har nu alltså återförenats.
Hur låter då Pestilence anno 2009 ?
Man tar en del Consuming Impulse, två delar Testimony of the ancients och strösslar lite försiktigt med en gnutta Spheres, slänger sedan i en rejäl dos med brutalitet och en Patrick Mameli i högforn, jag skämtar inte, karn har aldrig growlat bättre. Resurection Macabre som skivan heter är fylld med teknisk deathmetal av högsta klass, ingen behöver oroa sig, inte ett spår av Mamelis hjärnsläpp C-187 finns, den skivan vill vi nog alla bara glömma. Många tycker att utan Martin van Drunen så är det inte Pestilence, jag håller inte med. Jag håller Testimony snäppet högre än Consuming Impulse och tycker att Mameli är en lika bra frontman som Drunen.
Hoppas bara att Pestilence förärar Sverige med ett besök, som det ser ut nu så måste man bege sig till Oslo eller Helsingfors om man vill se Pestilence live


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Jag har svarat dig angående Khoma på min sida!

2009-03-20 @ 09:47:40
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Metallbibliotekarien

Pestilence har gått mig helt förbi - men jag är tvungen att kolla upp bandet när jag fick veta att en av världens grymmaste trummisar, Peter Wildoer, är med där. Van Drunens andra band, Hail of Bullets, imponerade inte alls på mig, framför allt för att jag inte gillar hans röst.

Postat av: SheerFaith

Metallbibilotikarien, tack för besöket. Om du inte gillar Drunens röst så kan jag tipsa om de senare Pestilenseskivornav Testimony of the ancients är grym. Personligen så tycker jag Hail of bullets är rätt ok :)

2009-03-21 @ 17:07:40
URL: http://metalfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0