Karim Hussain...

Idag tänkte jag att jag skulle tipsa om en av de mest intressanta regissörerna som finns där ute idag. Jag talar givetvis om Kanadensaren Karim Hussain. Karim Hussains filmer är inte för de kräsmagade människor som bara efterlyser en stunds lättsmält underhållning, nej Karim kräver vår totala närvaro och utmanar åskådarens sinne med bilder som ingen annan. Här i Sverige har vi en otrolig tur för alla tre av Karim Hussains filmer finns på dvd, var för sig eller i en box.

Av de tre filmerna så är en varning på sin plats för filmen Subconsious Cruelty, den är verkligen magstark. När jag såg den på Stockholms filmfestival (2000 tror jag att de var) så lämnade ett stort antal människor visningen för att den är äcklig.


I Karims andra film Ascension så är gud mördad och tre kvinnor ska finna och förgöra hans ersättare.


I tredje filmen The Beautiful Beast så ser vi närmare på en familj som spricker inifrån.


Karim bakom kameran under inspelningen av The beautiful beast.



Tack vara bolaget Njutafilms så kan vi njuta av Karim Hussains filmer på dvd i Sverige.

Kommentarer
Postat av: elina

Hej, vilken snygg blogg du har!

Gillar den otroligt mycket.

Ta gärna en titt på min också.

Kram, Elina

2009-03-23 @ 18:15:29
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0