Äntligen Trier !!!

Jag var på bio häromdagen och såg Lars von Triers Antichrist. Jag förstår att denna film har upprört folk och var tydligen "snackisfilmen" på årets Cannesfestival. Kritikerna är delade i två läger, antigen så hatar de filmen eller så älskar de filmen. Vart finns då jag ?

Jag hadde lite tappat hoppet om Trier då jag inte gillade varken Dancer in the dark, Idioterna eller Dogville. Men å andra sidan så älskar jag Breaking the waves, Riket och Europa, så jag har inte helt gett opp, och tur var ju det.

Antichrist är mer än en film det är en helhetsupplevelse för alla sinnen. Den är vacker, den är ful, den är äcklig, den utmanar oss på alla sätt. Fotot av Anthony Dod Mantle är otroligt vackert och poetiskt.
Charlotte Gainsbourg och Willem Dafoe är båda strålande i sina roller och borde vinna alla skådespelarpriser som finns.

Jag tycker att Antichrist är en mycket bra film, en film som man kommer på sig själv att man går och tänker på efter man sett den och det är ett tecken på en bra film tycker jag. Se den !



Kommentarer
Postat av: Dan

Den verkar intressant. Har du hört nya slayer låten? (Hate Worldwide)

Jag tycker den var riktigt bra, bättre än Psychopathy Red iaf. :)

2009-07-28 @ 17:46:08
Postat av: SheerFaith

Har inte hört den än men ska göra det snarast.

2009-07-28 @ 18:26:01
URL: http://metalfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0