Primordial

Lite nyheter från Primordial och deras utlovade dvd.

Från Alan "Nemtheanga" Averill själv. Primordials övercoola sångare.

"Finally to the DVD…we have received the first cut of the show we filmed earlier in the year and I have to say it looks incredible. We shot it on tape, or analogue and it really shows. It has a rich tone I've hardly ever seen on any metal show and is shot in a very different style. I think we have really captured the PRIMORDIAL live essence. Most DVD at least to me are quite staid, safe and something you'll only ever watch once. This cuts, freezes and stills at a frightening pace sometimes that I think will disorientate people who are used to the live sound desk/from the photo pit/free festival filming style but is absolutely live. It will be something very special to own, on this you have our word. We are about to start filming a small documentary about the band and editing some very old archive footage for the bonus discs."

Ett givet köp tycker jag !
Kolla in ett videoklipp från Primordials uppträdande på Wacken open air 2008 i bra kvalitet.
Ett av 2008 års höjdpunkter för mig tillsammans med At the Gates och Carcass.


Kommentarer
Postat av: Dan

Tycker sångaren låter bättre på skivan.

2009-09-19 @ 10:31:28
Postat av: SheerFaith

Håller nog inte med dig om det Dan. Jag tycker att Nemtheanga har en bra röst och jag tycker att han använder sin röst på ett bra sätt live. Ett plus är ju att han är en av de coolaste metalsångarna som finns idag.

2009-09-19 @ 21:09:28
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

En bra röst har han helt klart men live videon Vs. studio versionen tycker jag studio är bäst.

Men om man är där på riktigt så är det väl annat.

Har inte sett dom live så.

2009-09-19 @ 22:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0