Katatonia



De Svenska dysterkvistarna Katatonia ska snart släppa sin åttonde platta. Klicka HÄR om du vill komma till den officiella sidan för Night is the New Day som skivan ska heta. The Great Cold Distance som förra skivan hette var ju skitbra så jag har höga förväntningar.

Låtarna på Night is the New Day heter följande.

01. Forsaker (kan man ladda ner gratis på sidan för skivan eller lyssna på nedan)
02. The Longest Year
03. Idle Blood
04. Onward Into Battle
05. Liberation
06. The Promise Of Deceit
07. Nephilim
08. New Night
09. Inheritance
10. Day & Then The Shade
11. Ashen
12. Departer






Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyssnade på forsaker för nån dag sen, den håller iaf samma kvalite som the great cold distance låtarna.

Så jag förväntar iaf att albumet kommer vara minst lika bra.



Fick tag på close-up idag. :D

2009-09-15 @ 18:18:26
Postat av: SheerFaith

Forsaker är en i mitt tycke bra låt och jag hoppas att hela plattan håller lika hög klass. Jag måste säga att det här året håller på att bli ett grymt skivår.

2009-09-15 @ 22:16:15
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Blir det varje år tycker jag, blev det 2007 sen 2008 och nu 2009 också :) Blir nog bra nästa år också. :P

Marduk's nya är grymt bra iaf, får se om Dark funeral's nya är bättre eller sämre.



Det är ju nästan dömt att bli bra när så många bra band släpper. :)

2009-09-16 @ 18:15:33
Postat av: SheerFaith

Det är sant Dan men det känns som att detta år håller på att bli ett grymt bra år. Många bra plattor är redan släppta och det verkar som att många bra är på väg. Tänker på Slayer, Katatonia, Shrinebuilder (som jag tror grymt på), Griftegård, At the gates och Primordials dvd släpp, Alice in chains, Baroness, Om. Som sagt...mycket bra på väg.

2009-09-19 @ 06:15:41
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Har lyssnat lite på alice in chains nya, den verkade betydligt tyngre än deras äldre album.



Just nu längtar jag mest efter hypocrisy, belphegor, immortal, dark funeral och rimfrost.



Som jag tidigare sagt så tycker jag Marduk's nya var grymt bra, årets bästa black metal platta i år hittils.

Får se om Immortal eller Dark funeral kan slå den. :)

2009-09-20 @ 22:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0