Världens bästa filmer del 2.

Stefan Jarl är enligt mig den kanske bästa Svenska regissör någonsin. Hans filmer är alltid aktuella och dom säger någonting om det samhället vi lever i. Jarl är aldrig rädd för att säga vad han tycker och viktigast av allt, han står för sin åsikt. Modstriologin är kanske kronan på verket. Dessa tre filmer är kanske de bästa och viktigaste dokumentärfilmerna som någonsin gjorts. Lika mycket som de handlar om Kenta och Stoffe så är de ett tidsdokument om Sverige.

Modstriologin finns i en mycket fin DVD-utgåva som jag rekomenderar till alla. Dessa tre filmer borde vara obligatoriska i den svenska skolan. Om du bara ska se tre dokumentärfilmer i ditt liv så se "Dom kallar oss mods" "Ett anständigt liv" och "Det sociala arvet".




Ett klipp från Dom Kallar Oss Mods


Ett Klipp Från "Ett Anständigt Liv" 

Kommentarer
Postat av: Dan

Tjena, skaru på rockweekend?

bestämde själv igår att jag ska dit. :)

fett grymt med dark funeral, arch enemy och dimmu borgir!

2009-07-07 @ 18:28:32
Postat av: SheerFaith

Nej det ska jag inte...tyvärr. Skulle gärna åka dit, Testament skulle man ju vilja se. Men tyvärr så jabbar man ju :(

2009-07-08 @ 06:52:02
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Anonym

tråkigt, jag kunde ta ledigt. :) men fick jobba över igår och idag istället.

2009-07-08 @ 18:05:02
Postat av: SheerFaith

Fan vad avundsjuk jag blir...Skulle så jävla gärna se Testament och Napalm Death.

2009-07-09 @ 13:02:55
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Fan va grymt bra rockweekend var. :)

Jag tyckter att Dimmu borgir och arch enemy gjorde dom bästa framträdanden men största överaskningen var d-a-d, chickenfoot som var riktigt bra.

Napalm Death var ganska fult, men bättre live än studio! några hårda typer gjorde en liten moshpit :P



Härligt med regn hela torsdagen så det var som en inhägnad för grisar, gräset blev till gyttja och lera. :P men fick sol på lördagen. :)

2009-07-12 @ 13:54:33
Postat av: SheerFaith

Låter som en grym weekend :) Såg du Testament ?

2009-07-12 @ 19:14:01
URL: http://metalfilm.blogg.se/
Postat av: Dan

Bara på avstånd. Jag ställde mig längst fram vid andra scenen i väntan på Dark Funeral.

Men man såg ganska bra därifrån också.

2009-07-13 @ 11:31:07
Postat av: Dan

På Shining's låt Total Utfrysning från nya albumet så är det en konversation med från Ett anständigt liv. :P

2009-08-11 @ 20:18:35
Postat av: Ian Christe

"Hej Svensson, hej Svensson..." Kente och Stoffe forever.



Check out ny bok en engelska, Swedish Sensationsfilms: http://www.sensationsfilm.com

2011-02-04 @ 19:05:13
URL: http://www.bazillionpoints.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0