Richard Stanley

Jag tänkte att jag måste skriva något om Richard Stanley, denne gravt underskattade och missförstådda regissör.
Richard Stanley har bara regisserat tre st långfilmer, sex st kortfilmer, tre st dokumentärfilmer, och ett antal musikvideos.

Långfilmerna är:

Hardware
En sci-fi film som nådde en viss framgång. Jag tror att den största anledningen att denna film inte har en betydligt större publik är att den jämfördes med Terminator. Hardware är en betydligt bättre film. Kommer äntligen snart på en riktig DVD. Har fram tills nu endast funnits på en halvrisig Tysk bootleg DVD.


Den kommande utgåvan av Hardware.


Tyska Laser paradise utgåva av Hardware.



Dust Devil
Denna film finns i flera olika versioner. Den som brukar kallas directors cut är ca 105 min och givetvis den bästa. Det finns tre st olika DVD utgåvor av denna film. Den obligatoriska Tyska bootlegen som är den sämsta (dock så var det länge den enda). En Engelsk utgåva av Optimum och en Amerikansk utgåva av Subversive Cinema. Om jag ska rekomendera någom så rekomenderar jag Subversive Cinemas "box" utgåva. Inte mindre äm FEM discar.


Subversive Cinemas utgåva av dust Devil.


Optimums utgåva av Dust Devil.


Tyska Laser paradise utgåva av Dust Devil.

The Secret Glory

The secret glory  är en dokumentärfilm om nazisten Otto Rahn. Otto Rahn var verksam vid Ahnenerbe (Ancestral Heritage Society och var övertygan om att han viste hur man skulle finna den heliga gralen. Om man vill se denna film så finns det bara ett sätt och det är att köpa Subversive Cinemas Dust Devil box där denna film i grovklippt skick är med som extramaterial.


Om man vill läsa mera om Richard Stanley så rekomenderar jag Between the Death and the Devil en mycket bra hemsida om Stanley.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0